Akustisk guitar

Leje af instrument

Du kan leje et instrument af musikskolen, indtil du er sikker på, at du har valgt det helt rigtige. Du kan dog ikke leje et klaver.

Det bedste er naturligvis at eje sit eget instrument, men da nogle instrumenter er dyre at komme i nærheden af, er det en god ide at låne et instrument, indtil du er sikker på, at det er det rigtige, du har gang i.

Musikskolen har bl.a. til det formål en del instrumenter til udlån, og det koster kun et mindre gebyr til vedligeholdelse (40 kr./mdr.). For at så mange som muligt kan få glæde af ordningen, er lånetiden som regel begrænset til én sæson.

Når du skal købe et instrument, bør du tage din lærer med på råd. Så bruger du dine penge rigtigt.

Klaverundervisning forudsætter, at du eller dine forældre selv har et klaver, for et klaver er for stort og for dyrt at låne ud.

Instrumenter til udlån

• alt-, tenor- og basblokfløjte
  • basun
  • bratsch (3/4 størrelse